Kees Bakker

Al van jongs af aan verzamelt Kees Bakker oude gereedschappen, werktuigen en huishoudelijke artikelen met een nostalgisch tintje. Maar zijn verzamelhobby loopt zo uit de hand dat een eigen museum een logische stap leek. Toen zijn boerderij moest wijken voor een industriegebied wist hij het zeker. Dit was hét moment om zijn verzameling te gaan delen met het grote publiek. Een goede beslissing blijkt, want een kwart eeuw later komen bezoekers uit heel Nederland en zelfs uit België en Duitsland nog steeds graag naar zijn Oude Ambachten & Speelgoed Museum. Eén ding is zeker: Dat je live allerlei ambachten kunt zien, je ontelbaar veel objecten (wel een miljoen!) met een nostalgisch tintje kunt bekijken (én aanraken) en dat het museum een indrukwekkende verzameling van oud en antiek speelgoed herbergt, had eigenaar Kees Bakker een kwart eeuw geleden nooit kunnen bedenken. In al die jaren is er wel wat veranderd. Tegenwoordig ligt de focus meer op het bewaren van het cultureel erfgoed en het in standhouden van de verhalen van vroeger. Wat er nooit is veranderd, is het enthousiasme van Kees. Hij kent werkelijk ieder product en kan er altijd wel een mooi verhaal over vertellen. Toch gaat hij het stokje binnenkort overdragen.  Want… dochter Wendy (36 jaar) en zoon Ronald (30 jaar) gaan hem opvolgen. Voor vader Kees is het natuurlijk fantastisch dat twee van de drie kinderen het bedrijf willen overnemen. Want op die manier blijft hij toch nog een beetje betrokken bij het museum, al is het maar achter de schermen. Op naar het volgende jubileum!