Barbie & Ken

Dat Barbie en Ken altijd een setje zijn geweest, is overigens niet helemaal waar. In 2004 gebeurt het ondenkbare. Barbie beëindigt haar jarenlange relatie met Ken. Ze ruilt hem gewoonweg in voor de hippe Australische surf boy Blaine. Maar aan het eind van 2010 komt ze tot inkeer en pakken Barbie en Ken hun relatie weer op. Maar goed… de expositie bij het Oude Ambachten & Speelgoed Museum richt zich met name op de beginjaren tot en met circa 1975. De modieuze jaren zestig en de bewogen jaren zeventig komen dus volop aan bod. Alle Barbies dragen kleding uit deze periode en geven op deze manier een goed tijdsbeeld weer. De gehele Barbie collectie die je ziet tijdens de expositie bij het Oude Ambachten & Speelgoed Museum behoren tot de privécollectie van Armel Rood. Zij is al ruim 30 jaar een verzamelaar van Barbie. De verzameling is ontstaan door haar zussen die ze met Skipper, het jongere zusje van Barbie, zag spelen. Bij Armel ging het spelen over in verzamelen. En wat voor een verzameling! Door jarenlange zoektochten op rommelmarkten, verzamelbeurzen en internet heeft ze inmiddels ruim 400 poppen. Haar collectie toont perfect de evolutie van de bekende pop en haar mode. Daarom kom je tijdens de expositie ook recente Barbies tegen zodat je de verschillen tussen toen en nu goed kunt zien. Eén ding is zeker. (: i.p.v. .?)Het wordt een feest der herkenning!